mandag 24 juli 2017

ØRESTAD AVIS - LOKALAVIS FOR ØRESTAD OG NABOKVARTERER SIDEN 2006

logo-orestad

lokalavis for Ørestad og naboomrader siden 2006 DEBAT

Skab dog en by for ALLE !

peter dits christensenTonen i udlændingedebatten synes at bliver hårdere og hårdere som tiden går. Det virker som om at stort set samtlige partier har startet en intern konkurrence om hvem der kan have den hårdeste og til tider sygeste holdning til fremmede, nytilkomne  eller til danskere af anden etnisk herkomst end dansk

Det er som om der slet ikke er andre politiske opgaver at tage sig af end udlændingepolitikken. Vi har politikere på Christiansborg, der tilsyneladende har viet deres politiske liv til fremmedfjendskhed. For disse politikere er skattepolitik, boligpolitik, ældrepolitik etc. totalt ligegyldigt – når blot de kan fortsætte med at stramme regler, der rammer mennesker, som ikke lige falder ind under de grupper som de bryder sig om.

Personligt mener jeg, at nok er nok. Jeg er ikke så naiv, at jeg ikke kan se der store udfordringer med integrationen, men vi bliver nødt til vende det hele lidt på hovedet og skabe en bedre tone. København bør være mangfoldighedens by – en by hvor der er plads til alle som kan og vil, og hvor man viser vilje og mod til at hjælpe de mennesker som ikke har de fornødne ressourcer til at klare sig selv. Såvel økonomisk som personligt.

For mig er det fuldstændig ligegyldigt om kvinder bære tørklæde eller ej! Om hvordan de går til svømning eller hvor ofte de beder. Intet kunne genere mig mindre. For mig handler det om at skabe en by med rum og plads til alle. Tænk hvis vores politikere brugte den samme energi på at ”jagte” alle de som ikke ønsker at bidrage til fællesskabet, de kriminelle, de som uretmæssigt rager til sig på andres bekostning – hvis DE blev stoppet, så ville der være ressourcer nok til at hjælpe dem som virkelig trænger. Som liberal går jeg ind for frihed til forskellighed, og det gælder på alle fronter.

Kultur:

Godt liv:

Bestil nyhedsbrev

Vi sender 1-2 gange pr. måned.

Louises klumme

euronews